torsdag 1 december 2011

Kontakter

Nu har jag pratat med mannen hos Kronofogden. Eller åtminstone lämnat ett meddelande på hans mobilsvar om att jag vill ha ett möte med honom i nästa vecka. Samtidigt droppade två vita kuvert ner i brevlådan med Kronofogdens logotyp på - innehållande två inbetalningskort.

Skönt att hag fått en tid hos kommunen i alla fall, på budgetrådgivningen, om två veckor.

Och skönt att mitt problem kommit upp till ytan inom min familj. Det har varit en sten i mitt bröst som jag burit ensam under lång tid. Nu kanske jag kan få hjälp och stöd mot mitt spelmissbruk. En del av hjälpen är att min familj fått fullmakt så de kan hålla koll på mina bankkonton och reagera om det verkar ske konstiga saker på mina konton - för har man ett spelmissbruk så är det där det märks, åtminstone en del av det.

Fattiga Lappen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar