lördag 3 december 2011

Inte spelat på en vecka

Jag har inte spelat på en hel vecka nu. Det är en lång tid i mitt läge med tanke på mitt spelberoende.

Jag ska söka hjälp mot mitt spelberoende, redan på måndag kväll har jag tid på ett ställe.

Och så har jag klippt mitt kreditkort, har bara kvar ett VISA-kort utan kredit, och kontot som detta är kopplat till har några närstående fått fullmakt att kontrollera, och jag sparar kvitton på allt jag köper nu för att låta dem kontrolleras av mina närstående så att inte en enda tia ska gå till spel.

Det känns som att vara tonåring igen, då man fick veckopeng eller månadspeng, fast värre.

Men jag behöver denna kontroll på mig. Jag måste ta mig ur beroendet. Två steg i rätt riktning har tagits, det ena är som sagt att jag fått tid hos stödgrupp och inte spelat nu på en vecka, jag måste vänja mig vid att inte spela, det andra är att låta andra ha kontroll på mina konton och få se kvitton på det jag köper.

Fattiga Lappen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar