onsdag 7 december 2011

Är det detta som krävs, så är det detta jag ska göra

Jag har varit på ett möte med "Spelberoendes Riksförbund". Det påminde om den bild jag haft av föreningar (som jag aldrig varit i kontakt med) som till exempel "Anonyma alkoholister". Vi satt i en ring och berättade för varandra om våra problem, hur länge vi haft dem osv.

Jag kommer att gå dit igen. Innan mötet var jag nervös, givetvis, jag har ju aldrig varit på något liknande, men det kändes bra efteråt att ha fått träffa andra i samma situation, att se att man inte är ensam med problemet, att träffa andra som förstår vilket problem man har.

Och jag har dåligt samvete för att jag ljugit för min familj, jag har förbrukat allt förtroende, och för att kunna vinna tillbaka åtminstone en del av det förtroendet så måste jag göra detta, jag måste sluta spela, och är det detta som krävs så är det detta jag ska göra.

Fattiga Lappen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar