onsdag 30 november 2011

Börjar reda ut saker

Jag har pratat med kommunens budgetrådgivare och nu fått en tid om några veckor för att gå igenom mina intäkter och utgifter och se vart jag ska börja nysta i denna härva med obetalda skulder.

Det landade som sagt på dryga 140000 kronor och i mina ögon är skuldsanering den sista utvägen och se ifall jag någonsin blir skuldfri efter detta spelmissbruk.

Jag ska ikväll även sätta mig och googla efter stödföreningar för spelmissbrukare. Jag har kommit till den punkten där jag inser att jag behöver hjälp, utifrån, den punkt där jag kan ställa mig upp och säga "hej, jag heter x och är beroende, jag är spelmissbrukare".

Jag kommer inte att hymla med detta när vännerna ber mig följa med på några aktiviteter som bio, till pizzerian osv. Jag kommer sakligt att förklara att jag inte har råd och även VARFÖR jag inte har det. Då får man se hur många verkliga vänner man har, dessutom, vilka som stannar kvar som vänner och kanske bjuder på en bit av sin pizza. Till exempel.

Jag ringde igår och pratade med Kronofogden också. Jag berättade hur det ligger till och att jag varit i kontakt med kommunen och väntar på en tid till dem, så nu är detta infört som notering i deras databas. Jag sade även att jag vill ha ett möte med Kronofogden, men det får jag återkomma om imorgon, han jag varit i kontakt med hos dem tidigare var inte anträffbar förrän imorgon och hon som svarade igår tyckte att jag ska prata med honom.

En bra bit på vägen. Kanske en vändpunkt i livet, en omstart?

Fattiga Lappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar