söndag 27 november 2011

Lyxfällan är inget alternativ för mig

Min familj föreslog idag att jag skulle skriva till Lyxfällan - illa kvickt.

Men det är inget alternativ för mig. Nog för att jag har så pass uselt ställt att det är ett gränsfall att de ens skulle ta mig med, men jag vill vara så anonym som möjligt, för min familjs skull, eftersom jag är en profil på bygden och inte vill att någon i min familj ska bli till åtlöje, utskrattad, pekade på medan någon säger t.ex. att "där går brorsan till den korkade jäveln som lät sina räkningar ligga" osv.

Syftet med bloggen är att dela med mig till andra i samma situation att ni är inte ensamma, det finns fler som bor på gränsen till ruinen och inte klarar sig, att det finns fler som är jagade av Kronofogdemyndigheten, samtidigt som jag behåller min anonymitet.

Men jag tänker INTE tigga pengar av er bloggläsare, det skulle inte falla mig in, det skulle vara lika pinsamt som att ställa upp i Lyxfällan och det är en större skam att tigga än att vara full med skulder.

Fattiga Lappen

3 kommentarer:

  1. Oj!! Ja.. även den bästa kan hamna i en sådan situation! Hoppas att det löser sig för dig på något sätt och jag tror att det är väldigt bra att dina nära och kära nu känner till det!

    Även om det är mycket pengar så ska du se att du ordnar upp det på något vis.

    Du vill inte söka till lyxfällan.. men titta på det å ta emot tips vet ja! :)

    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Får försöka lösa det på ngt vis! /FL

    SvaraRadera
  3. Du är helt klart inte ensam! Jag har precis vaknat upp för andra gången. Jag försökte ta tag i saker för några år sedan men det gick inget vidare. Numera skild och tar nu tag i detta utan att ha en sabotör med mig. Nu är det enbart JAG som tar besluten. Det närmar sig och det kommer att bli klart under nästa �r! Kör hårt!

    SvaraRadera