måndag 28 november 2011

Långvarigt spelmissbruk

Jag ska nu släppa bomben - det är inte bara sms-lånen, snabb-lånen, som är boven i dramat och som gör att jag nu har skulder upp över öronen - det finns en bakomliggande orsak till att jag tagit dessa lån och den orsaken är att jag spelat bort massor med pengar. Alldeles för mycket pengar.

Jag spelade så mycket för två år sedan att jag blev tvungen att låna pengar för att kunna betala räkningarna. Och sedan blev det även att låna pengar för att kunna spela också.

Idag satt jag och en nära släkting och tömde det skåp där jag förvarar räkningar. Där fanns både öppnade och oöppnade kuvert med räkningar, påminnelser, inkassokrav och delgivningar från kronofogden (de sistnämda var dock öppnade, underskrivna och tillbakaskickade). Kändes som att vara med i lyxfällan.

När vi hade sorterat och gått igenom allt landade summan på obetalda krediter och obetalda räkningar på dryga 101000 kronor. Precis över hundratusenkronorsstrecket alltså.

Hur jag ska gå vidare med detta är fortfarande skrivet i stjärnorna. Mitt liv är kanske slut, över, finito.

Fattiga Lappen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar