söndag 27 november 2011

Jag har blivit påkommen

I ett par år har jag haft ruskigt dålig ekonomi och pga det faktum att jag haft prickar hos Kronofogdemyndigheten inte fått vanliga lån tvingats ta märkliga lån med extrem höga räntor för att ha råd att betala räkningar.

Detta har medfört fler räkningar, höga pga dessa räntor, och i slutänden fler banklån.

När min familj frågat mig hur jag har det med ekonomin har jag kort svarat dem "bra" istället för att vara ärlig och berätta som det är, istället för att be om hjälp.

Idag är det närmare 80000kr totalt som antingen ligger hos Kronofogden för indrivning eller på väg till Kronofogden för indrivning.

Ovanpå det ligger att jag i januari och februari kommer att vara helt utan varken lön eller a-kassa pga att min arbetsgivare tillsammans med facket fått mig till att själv säga upp mig och därmed ger mig 50 dagars karens på a-kassan.

Min familj har i helgen fått reda på mina ekonomiska bekymmer och är givetvis förbannade och kan inte hjälpa mig heller. Även om de hade kunnat så skulle de inte ha hjälpt mig.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra hur jag ska lösa problemet. Jag är på dekis helt enkelt och detta kommer enbart att sluta med K-A-T-A-S-T-R-O-F.

Fattiga Lappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar